AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Ytterligare en ”sån” dag.

Publicerad 2018-10-03 22:43:15 i Allmänt,

Jag har verkligen inte varit på topp idag! Kroppen har känts trött,tung och konstig. Jag har gjort det allra allra viktigaste men inget utöver det. 
Det började direkt när jag hade bäddat i morse. Det var som att min kropp bara föll ihop efter det. Det var så arbetsamt och jag blev så trött. Ja nästan så att kroppen värkte.
Jag lyckades till slut fixa lite lunch,inget avancerat dock. Men det fick duga. De åt upp ganska snabbt och sen gick de in och la sig i soffan för en powernap. Det tyckte jag var ganska skönt för jag kände mig verkligen inte i form för att vara trevlig och prata...
Istället hade jag placerat mitt rullbord framför mig,vinklat det i perfekt lutning,hissat upp sängen i båda ändarna så att jag liksom satt upp fast jag låg ner. Jag ligger så förbaskat bra sådär i min säng. Det är inte klokt egentligen. Jag mår verkligen bättre när jag ligger sådär.
Jag hittade ett stort ritblock i mina gömmor häromdan. Det var knappt använt. Men nu har jag börjat rita i det. Det ligger så bra på mitt rullbord. Jag tog fram mitt lilla pengfack med färgade blyertspennor och så låg jag där och ritade trianglar samtidigt som jag lyssnade på en bok.

(null)

Faktum är att jag tillbringade i stort sett hela eftermiddagen sådär. Jag mår bra av det.
Ja jag känner mig lat och oduglig. Men på sistone har jag börjat sluta bry mig! (kan man ens säga så!!!?!....tveksamt🤔)
Jag fixade lite kvällsmat och gjorde lite annat pyssel i köket innan jag la mig i soffan och kopplade mig till pumpen för att "äta" min kvällsmat.
Och i soffan har jag legat resten av kvällen. Jag har tittat på ett favoritprogram; Bonde söker fru.  Plus nåt mer. 
Men nu var det skönt att komma i säng.
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela