AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Ordningen är återställd👍🏼

Publicerad 2018-10-25 22:35:06 i Allmänt,

Bara så ni vet så är min sambo den bästa sambon!!❤️
Det han inte kan fixa är inte värt att fixas. Han har fixat min säng👌🏼 Nu fungerar den igen. Fråga mig inte hur han lyckades men nog har han magic fingers🖐🏼
Så nu ligger jag skönt tillbakalutad mot madrassen som är upphöjd lite i både huvud-och fotändan. Musklerna får den vila de behöver. Och jag likaså!
För trots att jag återigen vilat mycket idag så känner jag mig trött. Jag kommer nog att somna gott här i min sköna säng strax.
Men dagen började med en liten tur till bilbesiktningen. Det var dags för min lilla pärla att kontrolleras. Och hon klarade sig fint även i år,behöver dock pumpa upp däcken lite. 
På vägen dit släppte jag av Ebba på bilfirman där hennes bil fått nya däck och lite omvårdnad. Sen åkte de vidare till Göteborg eftersom Ebba skulle jobba. Det har varit mysigt att ha henne hemma lite😍 Man behöver få rå om sina barn ibland. Eller om det är tvärtom...?
Min plan var att skapa lite idag,var så vansinnigt sugen på att testa mina nya pennor. Men tröttheten hindrade mig. Det var helt omöjligt för mig att koncentrera mig på lite teckning och målning idag. Ögonen gick nästan i kors...🙃
Så det har blivit väldigt mycket vila idag,ja t.o.m en stunds sömn. Eller kanske en lång stund...
Jag vet inte ifall det fortfarande är tisdagens utsvävningar som gör mig såhär trött. Men det är det enda jag kan komma på så antagligen är det så. Det räcker tydligen inte med EN dags helvila efter en aktiv dag längre. Det behövs visst två dagar i sängen...
Men då borde väl morgondagen bli bra åtminstone. 
Hoppas hoppas...✊🏼

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela