AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Morgontankar

Publicerad 2018-10-28 07:36:13 i Allmänt,

Jag måste tyvärr erkänna att sängen inte är helt ok trots att min käre sambo fixat den. Nej det går fortfarande inte att höja den,den har liksom "fastnat" i ett läge där huvudändan är lite förhöjd,och nu vågar jag inte sänka den heller för då är jag rädd att det inte går att höja den alls igen... Jag förbannar mig själv👹
Igår hade vi ju en lat dag,halvlåg i soffan och slötittade på tv mest. Jag hade ett teckningsblock i knät och tecknade meningslösa färgglada teckningar med färgade blyertspennor.

(null)

(null)

(null)

På Tvn visade de endurotävlingen Gotland Grand National. Hujedamig mig så lerigt det var!! De körde genom små sjöar av lervälling och de körde fast i geggamojan!!
När de kämpande försökte få med sig sina motorcyklar upp ur eländet,deras fötter fastnade i leran och de slet som djur... Då kände jag deras trötthet i mina ben!!
Det är precis så jag känner när jag tar på mig ett par lite tyngre vinterstövlar och försöker att gå fint... 
Det är som att fötterna sitter kvar i lervällingen och jag kämpar och sliter för att få med mig foten vid varje steg...
För att inte tala om hur det känns när jag måste gå i snö...
Ja det är vad som väntar mig nu. Flera månaders lidande. Snö och elände!! Tunga kläder som gör allt jävligare och till ett enda långt helvete...
Nu vet jag precis vad jag vill teckna men när jag inte kan hissa upp min säng blir det bökigt att få till det...
Jag behöver höja både huvud-och fotändan,vila blocket mot låren för att teckna mina illustrationer. Alternativet är att ställa mitt lutande bord framför mig.
Men så länge jag ligger ner så funkar ingenting...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela