AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Inte mycket action här direkt...

Publicerad 2018-10-04 22:26:53 i Allmänt,

Nä jag har inte varit särskilt aktiv idag heller. Visst,jag har gjort det allra mest nödvändiga men inget utöver det. Förutom att jag målat då🎨
Jag håller på att måla en bild i akvarell. Men jag gör bara lite lite i taget. Den börjar bli klar...nästan... Vem vet? Jag kanske visar upp den här så småningom.
Varje gång jag ätit så har jag fortsatt att rita mina trianglar. Det är också roligt. Det är dessutom avkopplande. Det är inte klokt hur avslappnad jag blir av att ligga här i min säng och teckna/måla med mina färgade blyertspennor. Det är en ren njutning.
För övrigt så känner jag mig inte så pigg och alert. Jag är onormalt tung och trög i kroppen. Allt tar så mycket längre tid,det är som att jag rör mig i slowmotion för allt är så tungt.
Jag känner mig dessutom ovanligt klumpig, Nä jag är inne i nån sämre period nu. Och när jag mår sämre fysiskt så innebär det även att jag mår sämre psykiskt. Det är bara så det är.
Men att sätta igång en trevlig podcast som jag kan somna ifrån kanske gör att allt känns lite lättare.
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela