AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det kÀnns att leva med en obotlig sjukdom.

MĂ„lardag!🎹

Publicerad 2018-07-10 23:33:32 i AllmÀnt,


Jag har haft en sÄn dÀr dag nÀr lusten,fantasin och kreativiteten har flödat. Jag har lÀngtat sÄ efter att mÄla och idag blev det Àntligen av.
Jag satte mig pĂ„ altanen för jag ville bĂ„de ha ljuset och den hĂ€rliga sommarluften. Jag har gĂ„tt runt och fantiserat om hur jag skulle vilja mĂ„la,jag har haft mĂ„nga olika idĂ©er. Har lĂ€ngtat efter att fĂ„ förverkliga dem. 
Eller försöka Ätminstone.
Problemet Ă€r min besatthet!! NĂ€r jag vĂ€l börjar sĂ„ kan jag inte sluta!! Jag fastnar i mĂ„landet. "bara lite till..." och sĂ„ hĂ„ller jag pĂ„ lĂ€ngre Ă€n jag borde innan jag tar en paus.
Det andra problemet Ă€r sittandet. Min kropp Ă€r nog inte gjord för att sitta. Det Ă€r nĂ„nting som jag mĂ€rkte redan innan jag blev sjuk. Under alla Ă„r pĂ„ fabrik,dĂ€r jag ofta haft sorteringsjobb och packning av alla möjliga slag,sĂ„ föredrog jag alltid att stĂ„ upp om det fanns möjlighet att vĂ€lja. 
SÄ allt Àr inte sjukdomens fel.
Men jag satt alltsÄ dÀr pÄ altanen och mÄlade nÄgra ganska detaljerade bilder. Det innebar en del koncentration och pillande med penslar. Man böjer nacken,spÀnner sig för att fÄ till det dÀr smÄttiga...
Och följden blir givetvis ont i nacken!!
PÄ samma förbaskade stÀlle dÀr jag alltid fÄr ont nÀr jag gjort nÄt fel...för mycket...för ofta. DÀr nacken ryckte till nÀr jag svimmade pÄ flyget till Spanien för en evighet sen...jag fÄr alltsÄ dras med den "skadan" fortfarande.
Tur att det "bara" kommer nÀr jag gjort nÄnting dumt...
Jag vet ju om att jag fÄr ont nÀr jag t.ex mÄlat lite för mycket. Och ÀndÄ gör jag det!!
Hur korkad Àr jag dÄ egentligen??!!
Svaret Àr enkelt: SKITKORKAD!
Men nĂ€r jag drabbas av denna mĂ„larbesatthet sĂ„ fĂ„r jag tunnelseende. Jag blir som en robot som hakat upp sig: 
"MÄste mÄla. MÄste mÄla. MÄste mÄla."

(null)

(null)

De hÀr bÄda plus en till har jag hÄllt pÄ med idag. Jag gillar ju fÀrg. Jag tycker det Àr jÀttetrÄkigt att mÄla i bara nÄgra fÄ fÀrger eller i trÄkiga fÀrger. Det ger mig ingenting.
Men att mÄla fÀrgglada och mÄnga gÄnger konstiga motiv Àr sÄ otroligt roligt!! Hela jag fylls av nÄt som liknar lycka!!
Imorgon ska jag stÀlla mig vid staffliet istÀllet. Förhoppningsvis fÄr jag mindre ont i nacken av det.
Jag avslutar med en vacker bild av solnedgĂ„ngen hĂ€rifrĂ„n Östra Stranden i Halmstad.

(null)

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela