AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Jag är så lat...

Publicerad 2018-07-27 03:48:59 i Allmänt,

Jodå,det blev en dag i sängen igår igen. Där mår jag bra. Men varför??! Är det helt enkelt så att jag är lat???
Kanske är det så. Kanske inte...
Kroppen mår ju inte helt bra,det är nåt som är säkert. Men jag vet inte varför...? Är det fortfarande en följd av helgen..? Eller mådde jag såhär innan också...? Minns inte...
Jag gjorde några små ryck under dagen dock. Jag drog över golvet med dammsugaren. När nu tomten består av hö,torkat gräs,så följer det gärna med in och golvet blir väldigt snabbt skitigt. 
Och så testade jag min nya strykbräda. Den var betydligt lättare att fälla upp och ner än den stora vanliga. Jag ställde den på köksbänken vilket var helt perfekt!
Jag strök upp alla nytvättade t-shirtar. Sen tog jag ut tRULLsan (längesen nu) och åkte ner med en handduk till Alma. Hon och tjejerna hon jobbar med brukar gå ner och bada efter jobbet och igår hade hon glömt sin handduk. Jag körde tRULLsan ända in,förbi alla borden som står ute på "tomten". Där var helt knökfullt av folk. Tjejerna sprang fram och tillbaka. De är så underbemannade och häromdan var det en hel timmes väntetid på pizzorna... Och nu när det är grillningsförbud så är det knappast färre gäster... Oj vad de får stressa...
Ja det var min lilla utflykt med tRULLsan igår. Vi gjorde även en liten utflykt med bilen. Det var skönt att sitta i en sval bil när det var så hett ute. Vi åkte bl.a till Grötvik norr om Halmstad,där är det så fint. Vi stannade i Vilshärad och tog en glass. Ja det var riktigt mysigt.
På kvällen gick vi över till svärföräldrarna. De bjöd på räkmackor. Vi satt ute under deras parasoll och det var väldigt behagligt,
Men när vi sen la oss i soffan för att kolla på en serie så gick mina ögon i kors och jag tror minsann att jag snarkade lite. Hur kunde jag vara så trött utan att ha ansträngt mig det minsta under dan?? Obegripligt...
Idag ska jag återigen kuffa om min PEG. Jag hoppas att jag inte kör vilse igen🤪... och efteråt ska jag handla. Ja,det är dagens plan. Det får räcka. 
Nu ska jag nog blunda lite... jag kopplade mig till pumpen vid halv sex och låter den fylla mig med näring sakta..sakta..sakta...
Några bilder från dagen:

(null)

Rosa bubbel är det godaste jag vet just nu🍾


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela