AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Däckad!

Publicerad 2018-07-22 22:24:02 i Allmänt,

Jag är lyckligt trött! Har fortfarande den där lyckokänslan inom mig men är helt utslagen!
Jag har legat i min säng i stort sett hela tiden sen vi kom hem. Har varit uppe några gånger. Gick in och sa "hej" till svärföräldrarna som kommit ner (svägerskan o svågern har åkt hem) De hade en gäst som jag inte träffat på länge så jag hejade och pratade lite med dem. Men var sen tvungen att gå tillbaka in till stugan. Så trött. Och allt sittande i rullstolen och även i bilen har satt sina spår. Har ont både här och där. Dessutom så blöder det mycket ur hålet till min knapp. Det är ju så min kropp brukar reagera på för mycket sittande. 
Tyvärr.
Därför tänker jag försöka stå upp eller ligga ner så mycket som möjligt nu. Och hoppas att det snart går över.
Men oj oj oj vad trött jag är!! Inte bara sådär trött så att jag gäspar och vill sova. Nej hela kroppen är tung och trött,den reagerar inte som den ska,den är seg och slö... T.o.m hjärnan är slö🤪 Orkar inte tänka klart...
Och visst beror det på gårdagen! Det är jag fullt medveten om!! Och ändå vill jag inte ha den ogjord!! Inte för allt smör i Småland!
För all trötthet och all värk är priset jag betalar för en fantastisk helg med delar av min familj!! Och sån tid får kosta hur mycket som helst,där finns ingen budget att hålla sig till. "The sky is the limit!" 
Om jag så blir sängliggande en vecka så kommer det ändå att vara värt det!!
Åååå vilken underbar helg det blev!!
Den kommer jag att leva på länge! Och ha som ett fantastiskt minne att plocka fram när livet känns skit i januari-februari!!
Visst upplevde jag negativa saker där nerifrån mitt utsatta läge i rullstolen. Folk som inte visar någon som helst hänsyn och som blir irriterade över att jag står i vägen när de dundrar in i nåt av mina stora hjul och de får blåmärken på låren! "Karma!!"
Men allt det positiva överskuggar de där små incidenterna.
Och jag kan ikväll somna lycklig med en varm och kärleksfull känsla inom mig❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela