AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Om målning bl.a...

Publicerad 2018-12-06 22:38:36 i Allmänt,

Jag har nu skrivit två blogginlägg och båda har "försvunnit".... Mycket märkligt...
Det ena skrev jag i eftermiddags när jag låg i soffan och tyckte synd om mig själv. Andningen var tung och jag var trött...
Det andra skrev jag alldeles nyss. Jag la in bilder och de finns kvar i mitt bloggalbum men inlägget är puts väck!
Inlägget handlade om att jag tagit det väldigt lugnt idag. Jag har ju haft en Pyjamasdag.
Men det handlade även om mina målningar som jag gjort klart idag.
Jag bestämde mig i morse för att idag skulle målargrejerna bort ifrån vår köksö. Jag har haft dem där för att ha dem lättillgängliga så att jag kan måla lite närhelst jag fått lust.
Men först hade jag några bilder att avsluta.
Jag har ju under hösten hållt på med en bild till dottern Ebba och hennes nyblivna sambo. Då de båda är kockar,Ebba lagar mat och sambon fixar fantastiska efterrätter,så höll jag mig till just det temat.

(null)

En kock och en pastrychef in action och runtomkring flyger mat,råvaror och redskap.
Detta är tredje versionen av samma bild. Och med denna känner jag mig ganska nöjd. 
Jag ramade in den och så får vi se ifall de unga tu vill ha den.
Jag avslutade även den här lite färgglada surrealistiska/abstrakta bilden målad på ett akvarellpapper i A4-storlek. Jag har använt mig av akvarellfärger,water color pencils samt tusch.

(null)

Den här innehåller den där lilla dolda "hemlisen" som jag försöker gömma i mina bilder nuförtiden.
Den var väldigt rolig att måla!
Men nu är målargrejerna bortstädade. Köket behövs till julförberedelser istället. När lusten blir stor så tänker jag plocka fram ritblocket och mina färgade blyertspennor. De är behändiga och lätta att ta fram (och städa undan!) allteftersom. Sånt gillar jag👍🏼
Smidighet!
Nu ska vi se ifall jag lyckas publicera detta inlägg sådär smidigt och enkelt☺️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela