AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det kÀnns att leva med en obotlig sjukdom.

Liten serie av bilder😊

Publicerad 2018-12-10 10:50:19 i AllmÀnt,

GÄrdagen var en fantastisk söndag.
Med 3 av 4 barn plus tvĂ„ respektive samlade hos oss var min lycka nĂ€stan fullĂ€ndadđŸ„°
Trots att jag "lovat" dra ner pĂ„ matlagningen (fast det börjar ju efter jul😉) sĂ„ tillbringade jag förmiddagen med just det. Och jag bara Ă€lskar det!! Det Ă€r sĂ„ roligt!!

(null)

Belöningen fick jag flerfaldigt tillbaka efterÄt.
Med hela familjen kring vĂ„rt stora matbord och jag i min sĂ€ng bredvid sĂ„ Ă„t vi tillsammans. Familjen fick njuta av Ă€lgkalv,potatisgratĂ€ng och kantarellsĂ„s. SjĂ€lv fick jag nöja mig med min vanliga sondmat. Men det gör jag sĂ„ gĂ€rna!

(null)

Hela jag fylldes av kĂ€rlek och lycka nĂ€r jag fick befinna mig i samma rum som nĂ€stan alla mina nĂ€rmaste❀
Efter maten kÄnkade gÀnget upp vÄrt tunga gamla furubord,monterade det och hÀllde ut 1000 pusselbitar pÄ det!
Sen satt de dÀr,fullt koncentrerade och letade blÄ och blÄ bitar! Ibland satt de dÀr allihop tillsammans men sÄ tog nÄn en paus,kom tillbaka och dÄ kanske nÄn annan gick ivÀg en stund. Men det mest fantastiska var att de alla gick in för det med samma entusiasm!

(null)

TvÄ av dem gav inte upp förrÀn halv ett...
De var ocksÄ och letade rÀtt pÄ ett gammalt TV-spel! Nostalgi! De var Àven tvungna att rota fram en TV som sladdarna passade till. Sen satte de igÄng och spela sina gamla favoritspel!

(null)

VÄr familjesöndag blev precis vad jag hoppades pÄ!
Gemenskap❀
KĂ€rlek❀
GlĂ€dje❀
Det enda som skuggade över att det skulle bli fullstÀndig lycka var avsaknaden av ett utav barnen...

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela