AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

En mysig stund.

Publicerad 2018-12-20 22:37:04 i Allmänt,

Mitt förra inlägg skrevs tidigare idag,publicerades några timmar senare av nån mysko anledning. Därför kändes inte inlägget så angeläget när jag väl publicerade det.
Och jag tänker att detta är så typiskt mig och mitt liv med IBM. Det går verkligen upp och ner. Under en och samma dag hinner jag med flera olika sinnesstämningar.
Idag har Alma kommit hem ifrån skolan i Jönköping. Hon har jullov och ska bo hemma ett tag. Mysigt. (jag tänker passa på att be henne om en del hjälp nu)
Ikväll samlades familjen,dvs gubben,ena sonen och den lilla dottern,kring matbordet. Jag låg i min säng bredvid. Plötsligt öppnades dörren och ett glatt "hallå!!" hördes ifrån hallen. Det var den äldsta sonen som dök upp! Och mitt hjärta svämmade över!
Tre av fyra!! Underbart!!
Vi satt (jaja,jag låg!) här och pratade och skrattade. Eller...ungdomarna pratade och sen skrattade vi tillsammans💞
Jag vet att jag skrivit det hur många gånger som helst! Men att få umgås med mina barn,min familj,är det allra bästa jag vet!!
Och när dagen innehållit tråkiga motgångar så kunde den knappast avslutats bättre än så!
Denna torsdag blev ännu en sån där dag som Per Gessle nämner i en sång:
En sån där alla känslorna kommer på Eeen och samma gå-å-ång!🎶

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela