AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Fredagkväll.

Publicerad 2017-03-31 23:25:44 i Allmänt,

Jag har lagt mig utan att göra i ordning och förbereda för "frukost i sängen" imorgonbitti. Det känns lite ovant..tomt liksom. Anledningen till att jag struntar i det ikväll är att jag ska gå upp och köra Alma vid halv åtta. Hon ska göra högskoleprovet. Sä jag äter när jag kommit hem igen. 

Jag har haft det ganska lugnt här hemma. Det har inte hänt nåt särskilt. Jag har inte träffat nån. Inte pratat med nån utanför familjen. Det har känts helt ok. Lite skönt t.o.m. Men jag ska ge mig ut bland folk lite. Snart. Känner ju att jag isolerar mig väldigt mycket. Men som sagt; jag ska bättra mig. Gjorde ett halvhjärtat försök att bjuda hem några väninnor nästa lördag,men flera av dem var upptagna så vi får ta det en annan gång. Kände mig ändå lite nöjd efteråt. Om än nästan lite förvånad över mitt initiativ.
Som alla redan vet så äter jag knappast nån mat över huvud taget. (Jag skriver ju och tjatar om det i mer än varannat inlägg!!)
Jag lagar ju ändå mat nästan varje dag. Och provsmakar den. Men det blir bara jobbigare och jobbigare. Smakade en gratäng ikväll men det tog ju tvärstopp. Det är så tråkigt...jag blir alltid så besviken. Ibland fortsätter jag att smaka. Känner mig lite trotsig... Så dumt va?? Barnsligt. Det är ju bara mig själv jag trotsar...
Nej det som funkar bäst nu är fortfarande de där rånen!! Med smör på. Det är faktiskt ganska gott. Idag blev det ett gäng med rån plus lite goda juicer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela