AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Så trött.

Publicerad 2017-06-30 23:30:34 i Allmänt,

Jag är så vansinnigt trött ikväll. Jag var någorlunda pigg på förmiddagen idag. Jag gjorde i ordning i friggeboden för Alma kommer ner med ett gäng kompisar imorgon. Men det är allt...

Utöver det så har jag i stort sett bara vilat. Jo,det är pinsamt,men jag har legat i soffan i stort sett hela dan. Det känns ju inget vidare. Känner mig som en slusk. En slashas. En latmask.
Men jag har inte orkat göra nåt annat. Att gå omkring har känts som att kämpa sig fram i motvind... Hela min kropp,alla mina muskler,t.o.m de friska,är totalt slut. Och jag vet inte varför...
Dessutom så är jag konstant hungrig. Jag är mätt en liten stund efter att jag fått i mig en halv flaska sondmat. Men efter nån timme så är jag hungrig igen.
Ikväll skriker det i min mage. Jag har nästan kramp av hunger.
Men jag kan ju inte börja äta mer än de tre påsar jag ska äta varje dag. Då tar ju maten slut ännu fortare. Och jag har sondmat så att jag klarar mig några dar till bara. Jag har beställt ny mat. Men den levereras ju hem till Anderstorp och kan komma tidigast på tisdag. Så jag måste snåla lite på den mat jag har kvar.
Jag försöker stoppa i mig en del rån mellan målen. Men jag börjar tröttna på dem nu. Som jag skrev häromdan så längtar jag efter nånting SALT!! Nåt rejält!! Är lite sugen på att långkoka mig lite nötkött... Det kan jag tugga på en stund,tugga ur den goda köttsmaken,och sen spotta ut. Då får jag åtminstone smaka på den goda smaken. Och kanske slinker det ner litegrann så att jag får känna mig lite mätt "på riktigt".
Jag kan även tänka mig fläskkött. Lax. Och goda såser... 
Nä fy vad hungrig jag blir nu!!
Hoppas jag somnar snart så att jag slipper känna det. Men det borde jag ju göra. Har ju varit så trött hela dan men faktiskt inte somnat en enda gång. Så nog borde jag kunna somna nu.
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela