AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det kÀnns att leva med en obotlig sjukdom.

Jag Ă€r faktiskt Glad😃

Publicerad 2014-07-29 00:33:42 i AllmÀnt,

Jag vet inte varför... Men jag kĂ€nner mej glad ikvĂ€ll. Det Ă€r inget speciellt som hĂ€nt. Jag har inte sett nĂ„t kul pĂ„ tv. Vi har inte gjort nĂ„t sĂ€rskilt eller pratat om nĂ„t sĂ€rskilt ikvĂ€ll. SĂ„ helt utan anledning sĂ„ kĂ€nner jag mej glad. Jag tror jag Ă€r full av kĂ€rlek pĂ„ nĂ„t vis❀ Jag har ju varit ensam hemma en vecka och den veckan gjorde mej gott. Jag vilade precis hela tiden. Jag kĂ€nde ingen stress och jag trivdes med mitt egna sĂ€llskap. Jag lĂ€ngtade efter min familj-och nu har jag 2 utav dom hĂ€r-hos mej❀ Jag tror faktiskt att jag behövde den hĂ€r ensamma o lugna veckan! För nu mĂ„r jag sĂ„ mycket bĂ€ttre-i sjĂ€len. Att fĂ„ lĂ€ngta efter min Ă€lskade familj var nog bra. Det kĂ€nns som om jag tycker mer om dom nu Ă€n innan jag Ă„kte hem. Det lĂ„ter ju helt knĂ€ppt,det fattar jag oxĂ„! Men det kĂ€nns sĂ„!! Imorgon ska vi,jag,Lars o Alma,Ă„ka tillbaka till stugan för dĂ„ fĂ„r vi hjĂ€lp med Bella. DĂ„ fĂ„r jag trĂ€ffa Ebba o Marcus som stannat kvar i stugan❀ Det ska bli sĂ„ hĂ€rligt att fĂ„ vara tillsammans igen. NĂ€r jag kĂ€nner den hĂ€r glĂ€djen,jag kan nog faktiskt sĂ€ga att jag Ă€r lycklig,sĂ„ kĂ€nns mina kroppsliga problem mindre👍 DĂ„ blir jag ju Ă€nnu gladare😃 Allt hĂ€nger ihop pĂ„ nĂ„t vis! TĂ€nk om jag kunde fĂ„ kĂ€nna det sĂ„ hĂ€r lite oftare... Trots denna kĂ€nslan av att allt Ă€r bĂ€ttre sĂ„ finns ju faktiskt de fysiska besvĂ€ren kvar...(synd!!) Det onda i vĂ€nstra benet,skinkan o svanskotan har ju tyvĂ€rr inte blivit nĂ„nting bĂ€ttre. Det Ă€r verkligen trĂ„kigt. Jag kan inte förstĂ„ att det kan göra sĂ„ hĂ€r ont sĂ„ hĂ€r lĂ€nge...? Hursomhelst sĂ„ tog mina inflamationshĂ€mmande tabletter slut sĂ„ jag fick ringa vĂ„rdcentralen idag (igen!! kĂ€nner mej skitdum som ringer sĂ„ ofta!!) TyvĂ€rr sĂ„ har ju "min" lĂ€kare semester men jag fick prata med en annan (som jag kĂ€nner igen sen mĂ„nga Ă„r!) Han hade aldrig hört talas om Inklusionskroppsmyosit! Han visste vad Polymyosit var,pĂ„ ett ungefĂ€r,men hade som sagt ingen aning om vad IBM innebĂ€r. Under tiden som jag berĂ€ttade om mina besvĂ€r o min onda baksida sĂ„ satt han o lĂ€ste pĂ„ Socialstyrelsens hemsida om IBM. Han blev jĂ€tteintresserad o började frĂ„ga mej en massa om mina besvĂ€r o erfarenheter. Han glömde nĂ€stan bort varför jag hade ringt över huvud taget,hahaha!! Men han tyckte att jag skulle prova lite andra piller o skrev ut nĂ„gra recept. Det var inga problem. Sen avslutade han samtalet med att tacka mej för att jag hade upplyst honom om IBM o tyckte att det hade varit jĂ€tteintressant. Han skulle lĂ€sa pĂ„ mer om sjukdomen ikvĂ€ll sa han!! Ja jisses som det kan bli!! Hahaha😂 Detta innebĂ€r ju alltsĂ„ att jag har fĂ„tt ytterligare nĂ„gra nya tabletter som jag ska stoppa i mej!! Usch jag vet inte vad jag tycker om det egentligen... Men jag vill ju mĂ„ sĂ„ bra som möjligt..jag vill absolut inte "gĂ„" omkring o ha ont! För har man stĂ€ndig vĂ€rk sĂ„ bryter det ju ner en totalt!! Det om nĂ„t tar ju pĂ„ psyket!! Man blir inte nĂ„n sĂ€rskilt trevlig person... SĂ„ det Ă€r vĂ€l bara att knapra piller o hoppas att de lindrat bĂ„de den fysiska smĂ€rtan men Ă€ven det onda jag har i sjĂ€len... Nu hoppas jag att jag kan somna snart för om jag sover sĂ„ gĂ„r tiden fortare (kĂ€nns det som,hihi!!) sĂ„ fĂ„r jag snart trĂ€ffa Marcus o Ebba! Det ska bli sĂ„ skoj! Jag lĂ€ngtar...❀

Kommentarer

Postat av: Bitte

Publicerad 2014-08-01 22:21:20

Bra om nÄgon annan lÀkare ocksÄ kollar, det Àr alltid bra med ett par nya frÀscha ögon. Han kanske hittar nÄgot nytt. Hoppas att du kan fÄ slippa vÀrken. Kram

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela