AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Lagom är bäst.

Publicerad 2019-01-14 22:46:14 i Allmänt,

Sverige-Angola 37-19! 
Jag syftar till handbolls-VM och matchen ikväll. Det är vad jag roat mig med ikväll.
Det och detta:

(null)

Med ett litet ritblock,A5,i knät roade jag mig med lite måleri samridigt som jag hängde med i matchen. Tur man är kvinna och kan göra mer än en sak åt gången.
Det är nästan det bästa med att teckna; att kunna sitta och göra det samtidigt som jag kollar på tv. Eller ligga i sängen och lyssna på en bok samtidigt.
Men mellan mina rit-och vilostunder så har jag varit i vår källare och städat lite. Röjt,sorterat,slängt och ställt i ordning.
Jag har så mycket som jag vill slänga eller skänka så det är nästan jobbigt. Jag kommer aldrig att orka släpa ut bröten själv. Och jag vet knappt vart jag ska göra av det...
Idag organiserade jag om saker så att jag fick en tom lagerhylla. I den ställde/lade jag sånt som ska skänkas...
Men det tar så mycket energi av en att hålla på med sånt där. Jag orkar inte riktigt göra så mycket som jag vill göra. Det här kommer nog att vara ett s.k projekt som lär ta hela vintern. Risken är t.o.m att jag tröttnar...
Det är på gott och ont att må lite bättre.
När jag mår någorlunda ok och har lite mer energi än jag brukar så har jag väldigt lätt för att bli lite för ivrig. Jag kör igång med fler än ett "arbete" och tror att jag ska fixa det.
Sen kommer verkligheten ifatt mig och jag måste avbryta. 
Och återigen bli besviken på mig själv. Känna mig värdelös och hopplös...
Jag verkar aldrig lära mig.
Nu är det hög tid att släcka och försöka somna.
Förhoppningsvis så kommer jag att orka "arbeta" lite imorgon igen. "Lagom är bäst"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela