AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Hostar och hostar och hostar....

Publicerad 2019-01-01 22:47:50 i Allmänt,

Det är grymt jobbigt att hosta. Det tar på krafterna och jag som redan känner mig dallrig och svag.
Det här slemmet i halsen ger sig ju inte heller. Det spelar ingen roll hur mycket jag spottar och kräks,det bildas hela tiden nytt...
Jag är fortfarande väldigt förvånad över att jag har influensan... Jag har inte hört om nån som fått den än. Men tydligen har det hänt nåt de senaste dagarna sa min läkare. Fallen avlöser varandra hela tiden.
Nu är jag riktigt trött. Jag har lagt mig och hoppas att jag somnar snabbt och får sova hela natten. Det vore skönt. Och säkert välbehövligt.
Nä fy sjutton vad jag hostar. Det skramlar i bröstet på mig,precis som att allt därinne far runt när jag hostar. Jag vet att det brukar lugna ner sig när jag själv slutat röra på mig. Så jag ska nog ta och släcka nu.
Godnatt.
ja,man kan ju alltid hoppas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela