AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

GOTT NYTT ÅR🎊🥂

Publicerad 2019-01-01 00:53:10 i Allmänt,

Nu har jag varit vaken över tolvslaget och därmed gått in i 2019.
Vi gjorde dock ingen "grej" av tolvslaget. Vi kollar på en serie så den var på även under detta "viktiga" klockslag. Vi har inte firat nyår över huvud taget,ingen "fin" mat på dukade bord t.ex. Nej det har varit en helt vanlig kväll. Förutom att jag faktiskt höll mig vaken tills efter klockan tolv. Det är ju väldigt sällsynt nuförtiden.
Sista timmen av 2018 blev onödigt strulig. Pga min förkylning. Och framför allt det sega slem som jag har så svårt att hosta och harkla bort. När jag låg där i soffan och kollade på tv så kände jag hur min hals började boa ihop sig av mitt sega slem. Det är så obehagligt. Som tur är hade vi gott om bubbelvatten på bordet,det brukar kunna riva loss slem som fastnat utmed strupens sidor. 
Så jag drack bubbelvatten. Sen hostade jag. Rosslet i min hals och i mitt bröst lät verkligen inte bra. När hostan lagt sig så kände jag hur saliven verkligen boade ihop sig i min hals. Det känns som att det är små bollar av hårt vispat skum... Det är väldigt obehagligt.
Äsch jag måste sluta! Är sjukt trött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela