AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Illustration 21/2

Publicerad 2019-02-21 07:47:18 i Allmänt,

Jag blir alltmer irriterad på alla dessa rengöringsmedel som vi "måste" ha för att rengöra olika saker. Är det verkligen nödvändigt med särskilda produkter för precis allt..? Ett för toan. Ett för handfatet. Ett för duschen. Ett för diskbänken. Ett för diskhon....osv osv... Jag har svårt att tro det. Mitt städskåp svämmar över av halvfulla flaskor med märkliga innehåll för alla möjliga och omöjliga användningsområden. 
Jag har tröttnat!
Så jag har börjat googla husmorstips!! Och börjat tillämpa flera av dem!! Det krävs mest att man har ättika,citron,bikarbonat och massa vatten!! Det funkar till ALLT!
Men ibland känner jag mig som en häxa som kokar min häxbrygd när det puttrar och fräser i mina byttor! 

(null)

Det var väl inte för intet jag kallades för "Kökshäxan" på mitt älskade arbete som husfru🥰

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela