AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Tillbaka i sängen.

Publicerad 2018-09-23 00:01:22 i Allmänt,

Nu ligger jag här igen - i min säng!! Det känns som stt jag inte gör annat... Men jag har faktiskt tillbringat kvällen i soffan. Och jag har faktiskt mått lite bättre. Jag vet inte vad det beror på men att ligga i soffan och kolla på TV med gubben om kvällarna funkar verkligen. Då mår jag helt ok. Vi pratar inte så mycket,vi bara byter några kommentarer om det som händer på Tvn. 
Jag vet inte hur jag ska kommentera det faktum att jag känner mig så konstig stora delar av dagarna. Det känns inte riktigt som att jag kan göra nånting åt det. Och nu ikväll så känns det ju inte ens så farligt... Min positiva hjärna tänker: "nu är det nog över!!"
Tyvärr brukar jag ha fel...
Men just nu får jag vara tacksam och glad över att det känns ok. Det är väl lika bra jag släcker och försöker somna innan det vänder igen.
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela