AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Pinsamt trött och lat

Publicerad 2018-09-06 22:12:26 i Allmänt,

Jag var uppe och gjorde lite nytta en stund efter mitt förra inlägg. Men sen var det återigen matdags så jag satte mig i soffan en stund,kopplad till min pump. Eftersom jag känt mig så hungrig och liksom urlakad idag så pumpade jag i mig en halv påse extra sondmat idag. Jag är ändå inte helt mätt... Jag känner en irriterande hunger som moler i min mage. Men förhoppningsvis går den över bara jag somnar!
Fyran sänder partiledardebatt ikväll. Jag tittade lite innan jag gick och la mig. Jag har inget emot politik eller politiker,men detta tjafsande gör mig tokig. Om de kunde hålla sig till sakfrågor istället för att bara klanka ner på varandra hela tiden,det blir nästan sandlådenivå emellanåt. Det är pinsamt. 
Och eftersom jag avskyr bråk och tjafs så klarar jag inte av att varken titta eller lyssna på det! 
Det är väl isåfall en nackdel med att bo här på mittenvåningen med tv-rummet precis intill (utan dörrar emellan) Jag brukar ju tycka om att somna ifrån Tvn men inte att höra dessa tjafs och bråk mellan vuxna människor!!
Dessa s.k vuxna människor som beter sig som tjafsande tonåringar,ja t.o.m barn är de som ska styra vårt land... Usch...det skrämmer mig! 
Nej tacka vet jag att lyssna på "2 Cellos" i lurarna🎧
Det är avkoppling det!!
Nu är det visst slut därinne...skönt!
Nånting som inte är skönt är min hals. Det måste ju bero på att de grävt i min hals när de fiskade upp halloumibiten i måndags. Det känns som att jag har ett långt öppet sår inuti halsen,det svider och är irriterat. Jag hoppas att det läker snart.
Nu får jag nog byta den fina musiken mot min bok. Den lyssnar jag dock inte på i lurar. Nej jag lägger min mobil på bordet bredvid sängen,och låter ljudet spridas i rummet. (Jag är ju ändå ensam) Då kan jag vrida på mig och somna ifrån den utan att trassla in mig i några lurar och sladdar. 
För trots min lata dag så är jag trött och känner att jag kommer att kunna somna ganska snart.
En liten godnattsaga så somnar jag gott💤
Just nu lyssnar jag på när Jonas Gardell läser sin senaste bok; Till minne av en villkorslös kärlek.
Jag tycker så mycket om hans böcker,både innehållsmässigt och sättet han skriver på. Och att dessutom lyssna på när han själv läser dem är en extra bonus.
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela