AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Myskväll!

Publicerad 2018-09-19 23:06:06 i Allmänt,

Jag läste nyss igenom mitt förra inlägg,..det var lite konstigt skrivet,lite tjatigt på nåt sätt. Men jag orkar inte gå in och ändra i texten. Det får vara så...hur pinsamt det än känns.
Jag får väl skylla på att jag var väldigt trött när jag skrev det. Jag somnade ordentligt hårt efter att jag skrivit klart. När jag vaknade en bra stund senare tog det en stund innan jag piggnade till,jag var seg länge.
Vi har haft en mysig kväll tillsammans med delar av familjen. Ebba kom hem ifrån Göteborg också. 
Först satt de andra kring matbordet och åt,jag låg i min säng precis bredvid och åt. Vi pratade och skrattade mycket och länge. Det var så himla mysigt!
Sen flyttade vi över till TV-rummet och soffan där jag åt min sista halva sondmat för dagen. Även i soffan fortsatte vi prata och umgås. Det var så mysigt och härligt. 
Jag glömde bort mina andningsproblem. Jag  kände dem men jag tänkte inte på dem!! Jag vägrade!! Jag njöt av att umgås med några av mina allra mest älskade människor.  Då har man inte tid att tänka på sin andning!! Då får man bara hoppas att andningen sköter sig själv😉
Nu måste jag verkligen sova.
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela