AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Lugn dag.

Publicerad 2018-09-23 23:40:45 i Allmänt,

Ja idag har jag inte gjort många knop... Jag har inte ens varit utanför dörren. Det vettigaste jag gjort är väl att jag lagat lasagne till familjen. Utöver det så har jag mest tagit det lugnt. Vilat. Kollat på tv. Tecknat lite... Men tyvärr så funkar det inte att teckna så länge. Det är precis lagom att teckna en sån där illustration hit till bloggen (och instagramkontot). Det tar 10-15 minuter eller nåt. Ibland mer,ibland mindre. Det är vad mina svaga muskler orkar med...
Men i eftermiddag plockade jag fram de färgade blyertspennorna och halvlåg i soffan och tecknade en helt meningslös bild. Det är ju så roligt men ack så slitsamt.
Vi avslutade denna lata dag med massa avsnitt av the Crown. Nu finns det inga fler att se... Förrän nästa säsong börjar sändas. Tråååkigt...
Nu får det bli en podcast på mobilen. Jag sätter igång nåt som verkar intressant,P3 Dokumentär eller nät,och så lägger jag mobilen på mitt nattduksbord och kan somna ifrån den som en godnattsaga...
Och på tal om det; Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela