AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Lat dag. Igen...

Publicerad 2018-09-08 22:48:21 i Allmänt,

Ja idag har jag inte gjort många knop!! Utöver det där vanliga; bädda,diska,laga mat så har det inte hänt nåt. Vilket är helt ok för mig!! Jag var lite sugen på att måla idag igen men kände att jag inte klarade av att sitta på en vanlig stol idag igen. Funderade ett tag på att bära målargrejerna till köket och stå vid köksön och måla. Men bestämde mig för att vänta med det tills helgen är över och är ensam hemma igen.
Lars åkte ut till vår fina motorbana,Scandinavian Raceway en stund. De har stor jubileumshelg den här helgen,de firar att banan funnits i 50 år! Häftigt! Tänk va?! Anderstorps stolthet! Och tänk så roligt vi  hade därute på 80-talet!! MC VM!! Ojojoj vad skoj det var! Dä jobbade man lite på t.ex parkeringen eller läktaren och så fick man vistas inne på området. Mest minns jag ljudet och dofterna! Stämningen! 
Tyvärr bodde jag inte här under de åren som det anordnades Formel 1-tävlingar härute. Jo sista året,1978 var jag en nyinflyttad 12-åring som inte hade de kontakter man "behövde" för att få möjlighet att hänga på banan. Men jag  minns all uppståndelse och allt ståhej! Det var verkligen häftigt!!
Nåja,detta blev en parentes.
Jag hade gärna hängt med Lars ut till motorbanan idag. Men kände att det blev för jobbigt. Jag orkade helt enkelt inte. Hade jag haft tRULLsan hemma hade jag kunnat åka ut med den. Jubileet fortsätter imorgon. Kanske orkar jag följa med då...
Nu är det snart en vecka sen de plockade ut den där eländiga halloumin ur min hals. Och jag har fortfarande jätteont i halsen! Hur länge ska det göra såhär ont!? Det känns som att jag har ett öppet långt sår utmed insidan av svalget. Jag ser framför mig hur det borde se ut... Det finns ju inget man kan göra åt det heller. Det måste ju läka av sig själv. För jag kan ju knappast svälja några plåster och tro att de ska tejpa ihop såret😉hihi. Får tokiga bilder i mitt huvud😂
Jag har varit en lydig flicka och låtit bli att äta nånting. (nästan...åt ett smörgåsrån innan!) 
Kanske är det därför jag är så himla hungrig hela tiden?! Kanske stoppar jag i mig mer mat än jag själv är medveten om i vanliga fall..? Jag provsmakar ju när jag lagar och det kanske räcker för att få mig att känna nån slags mättnadskänsla...? När jag lagar mat nu så smakar jag och spottar direkt ut det igen. Jag vågar inte annat. Blev ordentligt uppskrämd av händelsen. Och även av läkarens ord...
Nä nu ska jag släcka!! Trots att jag vilat hela dan så känner jag mig trött. Längtar efter sömnen.
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela