AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Godmorgon

Publicerad 2018-09-14 06:53:58 i Allmänt,

Nu är det lugnt omkring mig så att jag kan skriva lite. När jag la mig igår stod Tvn på och jag kunde ju inte låta bli att lyssna på den så jag kunde inte koncentrera mig på att skriva.
Gårdagen var relativt lugn. Jag fortsatte med lite sortering och rensning. Jag höll mest till i köket som ju är min favoritplats. (förutom min säng förstås😉)
När jag nu rensat i vår köksö (fyyy vad mycket onödigt bröte jag hittade där!!) så har jag plats för mina akvarellfärger och tillbehör i den istället. Jag organiserade om hela köksön och placerade både block,färger och penslar mm däri. Och sen ställde jag mig där och målade lite. Jag håller fortfarande på med en bild med Ebba och hennes pojkvän i tankarna...och nu vågar jag visa den trots att den inte är klar ännu.

(null)

Hon är kock och han är dessertkock,tanken är att teckna dem och sen måla "mat" runtomkring dem i lös akvarellfärg. 
Detta är en testbild,jag kommer att försöka måla den "på riktigt" sen. Jag har massa idéer😊
Ooooo!! Detta var verkligen att kliva ut ur min comfortzon😱 Det känns så utlämnande...
Men nu kör vi!!

Kommentarer

Postat av: Lars

Publicerad 2018-09-14 07:53:26

Fint du bör
jar närma dig pica
sso!

Svar: Hihi,tack Lars!! Han kanske inte är en förebild men absolut en inspirationskälla! Älskar abstrakt konst eftersom jag har lite svårt för det där som är ”perfekt” (vad nu det är!??😉)
Att måla abstrakt är att vara FRI😊
Och det är ju nånting vi med IBM kan behöva känna ibland eller?😉
Kram på dig!
Ursula Rollbert

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela