AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Ganska aktiv dag!

Publicerad 2018-09-24 22:42:19 i Allmänt,

Nu ska jag börja med att berätta om nånting som jag inte nämnt tidigare för jag tyckte att det var helt irrelevant för min blogg och hur det är attlevamedibm. Men jag har insett att det blir bara besvärligt ifall jag ska hålla på att utesluta det hela tiden. Det känns onaturligt nu.
För några dar sen berättade jag att vi hade en gäst som inte talar svenska. Den gästen är kvar. Och hon bor med oss. Det gör även min ena son.
Min son har gift sig med en utländsk kvinna och nu har de kommit hit till Sverige för att förhoppningsvis bosätta sig här. Tills allting ordnat upp sig så jobbar sonen hos min gubbe och det nygifta lyckliga paret bor hos oss. 
Det är så himla mysigt att ha dem här! Och jag får lära känna min nya svärdotter ordentligt eftersom hon och jag är tillsammans mycket om dagarna. Hon är en helt underbar tjej! Jag tycker så mycket om henne och jag förstår att min son förälskade sig i henne och gifte sig med henne. De är ett fantastiskt och härligt par tillsammans. 
Så det är pga detta som jag pratar engelska och att jag pratar mycket. Såpass mycket så att luften tar slut i mina lungor!! 
Det är så tråkigt att det blir så eftersom jag tycker att det är så himla roligt att tillbringa mycket tid med henne och prata med henne. Det är spännande att få höra om hennes liv i Afrika. 
Hon vill inte bara sitta här och inte göra nånting. Hon är van vid att hålla på med grejer hela tiden och trivs inte med att vara sysslolös. Så vi har bestämt att hon gärna får hjälpa mig här hemma på dagarna. 
Idag åkte vi och handlade. Hon fick köpa ingredienser så att hon kan laga mat på hennes vis. Och det gjorde hon i eftermiddags. När Lars o Marcus kom hem ifrån jobbet ikväll så hade hon lagat nånting som doftade fantastiskt!! Då önskade jag återigen att jag kunde äta!!
Ja detta händer i våra liv just nu. Det är härligt att ha två så underbara människor här hos oss!
Men det är ju så att jag inte kan låta bli att prata hela tiden! Det är ju så skoj! Och jag vill berätta saker hela tiden... Men det funkar ju tyvärr inte så bra. Hon är medveten om att det är jobbigt för mig så jag behöver inte känna stress eller skämmas. Men det är på ren svenska: SKITTRÅKIGT!!
Idag har vi alltså varit och handlat men därefter så överlämnade jag köket till min nya svärdotter och gick och la mig i min säng här precis bredvid köket. Jag var verkligen trött och mådde nästan lite illa... 
Jag låg här och njöt av de ljuva dofterna som spred sig i vårt hus. Slumrade lite och kände verkligen mig glad och lycklig över att ha sällskap och att få sån fin hjälp med matlagningen och andra kökssysslor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela