AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Att komma till ro...?

Publicerad 2018-09-12 22:51:27 i Allmänt,

Jag ligger och väntar på att huset ska bli tyst. Jag gillar att somna när jag hör ljud omkring mig men att koncentrera mig på att skriva är värre. Det är väl isåfall den enda nackdelen med att bo på mittenvåningen. Fast å andra sidan så måste jag ju inte skriva här på kvällen,jag kan ju vänta till morgonen de kvällar när Tvn står på lite längre.
Dagen har flutit på bra. Jag åkte ju och handlade men sen tog det stopp. Jag tillbringade en lång stund i ryggläge.
Men fick krafterna tillbaka så att jag kunde fortsätta att greja i köket. Jag har ju lite att pyssla med där och det är ett ganska "lagom" arbete. Tja,förutom detta så har det varit en lugn och ganska händelselös dag. 
Jag kanske får skriva lite imorgonbitti igen,just nu kommer jag inte på nåt vettigt. Jag tror jag får ta och blunda och koppla av lite så att jag kan somna gott sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela