AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Ännu ingen katastrof👍🏼

Publicerad 2018-09-27 22:54:26 i Allmänt,

Jag har inte blivit sämre! Tack o lov! Jag hittade inga plåster,jag antar att de ligger kvar nere i stugan. Men jag stack till Apoteket och hämtade ut två nya paket. Tänkte att det är lika bra att ha hemma. Blev lite förvånad när jag skulle betala,nästan 600 spänn. Ooops! Tur att de hjälper för det priset.
Plåstrena heter "Scopoderm" och är egentligen ett plåster mot åksjuka. Men i mitt fall är det biverkningen jag är ute efter; salivbildningen minskar nämligen och med tanke på hur svårt jag har att svälja min saliv när den blir seg och slemmig i samband med förkylning så var det hög tid att sätta dit ett plåster bakom örat idag.
Jag har inte mer ont i halsen idag än igår. Men det har inte gått över. Jag är inte lika hängig och utslagen men heller inte pigg. Hela kroppen känns matt och seg och jag svettas vid minsta ansträngning. (och det tror jag inte beror på kärringasvall just nu)
Jag åkte till apoteket i Anderstorp på förmiddagen men de hade inte mina plåster i lager så jag blev tvungen att åka till Gislaved istället. Men det väntade jag med tills efter lunch då ändå Alma skulle bli hämtad vid busshållsplatsen i just Gislaved. Hon har ledigt några dagar och åkte hem för att umgås lite med oss och sitt gamla tjejgäng. 
Jag passade även på att gå in på Colorama för att se ifall de hade en viss slags penna som jag kommit fram till att jag vill testa. Den kallas "brush pen" och är som en tuschpenna som man kan använda lite som akvarellfärg. 
Gissa om jag blev glad när de hade såna!! Jag köpte fyra olika färger och sen skyndade vi oss hem så att jag kunde testa!!
Jag plockade fram mina målargrejer och sen var jag fast några timmar!! Tyvärr FÖÖÖÖR länge☹️
När jag hittar nånting sånt där skoj så är det som att tid,rum och känsel försvinner för mig!! Jag kan inte sluta!! ..."bara lite till....."
Jag vet inte ifall jag tyckte att det var riktigt så skoj som jag hoppats på att använda en brush pen. Men jag måste nog öva för att hitta den rätta tekniken. Däremot målade jag i vanlig akvarell. Jag känner mig så galet nöjd med bilden jag håller på med!! OM jag är lika nöjd när den är klar ska jag rama in den och ge den till Ebba och hennes pojkvän. 
Och kanske kanske vågar jag visa upp den här när den är klar.
Men nu är det dags att släcka. Ska bli skönt att sova. Är så tacksam att jag inte mår så dåligt som jag var rädd att jag skulle göra. Kanske motade jag fan i dörren den här gången👹

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela