AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Latmasken Ursula!!

Publicerad 2018-10-21 22:51:15 i Allmänt,

Fy vad lat jag är!! Jag har återigen haft en Pyjamasdag! Och dessutom så har jag tillbringat i stort sett hela dan i min säng!! Fy jag skäms!
Samtidigt så mår jag förbannat bra!!
Jag har legat så skönt i min säng. Jag har lyssnat på en bok och tecknat en evighetslång teckning. Det har varit så otroligt roligt och så fruktansvärt skönt!! Jag har njutit av min lata dag!!
Jag måste dock påpeka att jag gjort LITE nytta också. Jag har givetvis tillbringat ganska långa stunder i köket. Med matlagning och diverse städning. Som vanligt alltså.
Men utöver det så har jag hållt mig i sängen!! Tänk vilken himla bra idé det var att flytta ner sängen. Det har blivit så mycket enklare att vila. Och jag vilar så mycket bättre i en säng än jag gör i soffan. Att ligga är hundra gånger bättre än sitta. Även om jag kan halvligga i soffan så belastar jag ändå fel kropppsdelar. I min ställbara säng gör jag inte det. Här fördelas min tyngd jämnt över hela kroppen. Ingen del blir onödigt utsatt för min enorma tyngd!
Jag skulle gärna fortsätta mitt ritande en stund till men blev klar med teckningen här innan. Den har tagit lite tid. Pappret är ca 30x40 cm. Och nu är i stort sett hela bladet täckt med nån ritad figur i färgad blyerts.
Vilket är mitt favoritverkryg! 
Kan man kalla det så....? "verktyg"???
Nåja. Jag gör det ändå!
Fördelen med dessa pennor är att jag kan just ligga/halvsitta och teckna. Ingen färg rinner och pennorna blir inte torra.
Och så är det så otroligt roligt!!
Jag kan inte sluta när jag väl satt igång!!
Här är resultatet:

(null)
 
Betydligt större papper än jag brukar hålla mig till. Men när jag lägger blocket på mitt ställbara bord och drar det intill mig när jag hissat upp övre delen av sängen och nästan sitter där,då är det bara en fördel med stort block!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela