AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Illustration 4/10

Publicerad 2018-10-04 08:31:01 i Allmänt,

Gårdagen var en sämre dag. Min kropp kändes tyngre och tröttare än vanligt. Jag orkade inte vara uppe några längre stunder. Jag blev svettig och andfådd,som när man har feber ungefär.  (igårkväll slog det mig att det antagligen var pga mina svaga lungor jag kände så,glömde bort dem under dan...)
Såna dagar är jag mer än tacksam över att vi flyttat ner min säng. Att den är ställbar så att jag kan variera mellan att sitta och ligga. Att jag har ett ställbart rullbord som jag kan ställa in under sängen och vinkla i ett behagligt läge. Där kan jag lägga mitt ritblock och sen är det bara att sätta igång och roa mig själv!!

(null)

Med dessa fantastiska hjälpmedel som underlättar mitt liv så kan det t.o.m kännas helt ok attlevamedibm ibland😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela