AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Gott o blandat!

Publicerad 2018-10-07 23:01:25 i Allmänt,

Dagen har innehållt både det ena och det andra. Jag har både vilat och varit aktiv. I ganska lagom doser👍🏼
På förmiddagen lagade jag god mat; jag gjorde baconlindade älgfärsbiffar med kokt potatis och kantarellsås. Lite smörkokta morötter och rårörda lingon till det gjorde susen! En sån här dag önskar jag mer än nånsin att jag kunde äta...
Min nya svärdotter som ju kommer ifrån ett helt annat land tyckte att det var jättegott. Det gjorde mig glad.
På eftermiddagen tog vi en "promenad" i det fina höstvädret. Det var min son och hans fru och så jag som körde tRULLsan. Vi gick upp till sjön en bit härifrån. Där var så stilla och lugnt. Bryggorna var upptagna ur vattnet och det kändes att hösten verkligen är här. Men det var otroligt vackert.

(null)

(null)

Såna här dagar är ju helt underbara!

(null)

Jag gjorde en snabb illustration när jag väl satt i soffan här ikväll sen.
Och just där i soffan har jag suttit ikväll. Jag och Lars började kolla på en ny serie på Netflix men jag fick inte den rätta "känslan" för den. Visst,jag kunde kolla lite men engegerade mig inte direkt. Sängen lockade till slut.
Jag känner mig nöjd med dagen. Jag har ju varit ganska aktiv för att vara mig. Att jag dessutom fått frisk luft är ju härligt! Det är jag inte bortskämd med. 
Nu tror jag att jag kommer att sova gott😴
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela