AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Småpyssel och vila.

Publicerad 2018-11-07 06:54:55 i Allmänt,

Dagen har varit hyfsad. Jag kan faktiskt inte säga varför eller på vilket sätt. Jag känner bara att det varit en ok dag. Jag har gått runt och småpysslat med både det ena och det andra. Kan inte säga exakt vad jag gjort... Har mest gjort små saker som inte syns. Ja,ingen annan ser vad jag gjort. Men jag vet. Och det är väl det som räknas..?😉
Jag tog en långlunch i min säng,roade mig med mitt vanliga tecknande under tiden. När jag blev ensam efter första timmen satte jag igång en bok och placerade rullbordet med ritblocket framför mig. Sen njöt jag av ritandet och boken; "Arvet efter dig" utav Jojo Moyes. Fantastisk bok. Liksom föregångaren "Livet efter dig". Nu är det svårt att lyssna på (eller läsa) boken utan att tänka på Emilia Clarke som spelar Louisa Clark i filmen. Hon är också helt fantastisk i den filmen. Vilken utstrålning hon har den tjejen!!
Nåja,det blev en parentes. Men ibland kan jag inte låta bli att berätta om annat (kanske oväsentligt?) än livet med IBM. (och LAM...)
Jag har fått allt svårare att ta mig upp ur vår soffa. Särskilt såhär på kvällen. Då har jag oftast legat i soffan väldigt länge,jag ligger ju och äter i flera timmar (sover så mycket bättre om jag äter ändå fram till tiotiden) När jag då försöker resa mig ur soffan,mätt och väldigt trött,så går det inte så bra. Jag får dra mig upp på nåt mysko sätt och ändå blir jag stående i nån konstig pose och vaggar lite fram och tillbaka innan jag till slut kommer upp... Jag tror att jag ser helt koko ut🤪
Men orkar jag bry mig???????
Nej. Det gör jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela