AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Ny dag...

Publicerad 2018-11-18 06:48:49 i Allmänt,

Jag vaknade strax efter fem. Drack lite vatten,gick på toa,la mig igen... Det var för tidigt att koppla mig till pumpen. Ville bara somna om. Åtminstone en liten stund.
Men när jag låg här helt stilla,bekvämt och avslappnat,så kände jag mig ändå andfådd. Jag tog djupa andetag,fyllde på mina lungor med ny luft. Jag andades ut sakta sakta och försökte komma i takt med andningen. Men det verkade hopplöst. Jag är andfådd som om jag nyss stressat och skyndat mig... Det känns även som att hjärtat rusar. Det gör det säkert inte,det är nog bara andningen som gör att det känns så. 
Jag försöker verkligen att lugna ner min kropp men den verkar uppjagad.
Jag kopplade mig till pumpen strax efter 06. Jag tänkte att det kanske lugnar ner mig.
Men ännu har inget hänt.
Tankar går igenom mitt huvud:
"jag kanske bara inbillar mig? Jagar upp mig och oroas,det beror nog på det..."
Men även när jag lyssnade på min bok under en halvtimme så fortsatte problemen.... Då var jag ju ändå helt inne i min bok... 
Men jag får väl göra som jag brukar; konstatera fakta och gilla läget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela