AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Jag gjorde det!!!

Publicerad 2018-11-30 06:19:43 i Allmänt,

Ojdå,jag glömde visst att skriva igårkväll! Ändå var jag vaken tills klockan var närmre 01. (vaknade ändå vid 05 idag...)
Jag har gjort det!! 
Hjälp!!😱
Ångrar mig nästan nu.... Har jag fått hybris??!
Jag har startat upp ännu ett instagramkonto!! Det kändes bra. Tills nu....
Jag tar det från början.
Jag har skrivit det förut,men nämner det ändå. Jag mår väldigt bra av att få uppskattning för mina teckningar och målningar. Jag får en liten kick när nån gillar det jag gör. Varför inte få den kicken och den glädjen det ger mig lite oftare?
Om jag delar med mig av mina bilder kontinuerligt så får jag ju även känna lite glädje och värme  oftare.
Men när jag väl hade bestämt mig så funkade det ju inte... Jag ÄR en teknisk katastrof!!
Jag har försökt lite halvhjärtat hela veckan men bara kört fast. Jag smsade min "dataansvariga" hjälpreda. Dvs min älskade dotter Alma! Hon är den enda som har tålamod med mig och mina tekniska problem. Alla andra suckar och stönar och kallar mig både det ena och det andra.
Hon var egentligen upptagen men tog sig tid att skicka några tips. Och VIPS!! Så funkade det!
Oturligt nog fick jag det att fungera precis innan männen kom hem och huset fylldes av prat och skratt och gemenskap. Vilket går före allt annat! Jag fick lägga mobilen åt sidan.
Jag tog inte fram den förrän jag gått och lagt mig. Då var jag så otålig så jag satte igång direkt. Och då måste jag glömt bort mitt viktigaste göromål; att blogga😉
Hursomhelst så satte jag igång!!
Jag fick igång mitt nya instagramkonto: ursulaskonstigheter. 
(jag kunde inte kalla det ursulasfärggladatidsfördriv för det innehöll ju både ä och ö...)
Jag skrev en liten välkomsttext där jag förklarade varför jag ville dela med mig av mina bilder. Sen började jag lägga ut bilder. Och det är det jag ångrar lite nu.... Jag la ut lite för många och en del av dem gillar jag inte ens...
Sen gjorde jag ett inlägg på mitt instagramkonto attlevamedibm,använde mig av den målade bilden där jag ligger i sängen och ritar,skrev lite om varför jag startade ett nytt konto och hoppades att mina följare ville följa även det nya kontot.
Och därefter gjorde jag detsamma på min vanliga instagram,den i mitt namn...
Det känns också lite läskigt. Kanske skulle jag hållt mig till mina vänner som redan känner mig via bloggen och instagramkontot attlevamedibm...?
Att visa upp mina teckningar för "vanliga" vänner känns skrämmande...
Åtminstone flera av dem jag ritade i början av mitt färgglada tidsfördriv.... 
Det var under vinter-OS det började. Jag satt där i soffan när gubben kollade på detta trista som pågick i en evighet. Hade ingen lust att gå upp och lägga mig så jag satt kvar... Men började rita. Sen var det kört!! Jag blev besatt!!
Jag har ändrat "stil" under dessa månader. Från att ha målat trianglar,kvadrater och ballonger i en salig blandning till att nu måla märkliga figurer i en ännu saligare blandning.
Men det är kul ifall nån gillar mina bilder. Det ger mig en kick att få en gillamarkering. Jag mår bra av det.
Och det kan väl inte vara nåt fel med det??

(null)

Såhär ligger jag alltså och ritar och målar under långa stunder då jag äter och vilar. För mig är det både avkoppling och terapi. Samtidigt som det känns som att jag "gör nåt". 
Och nu ska jag alltså dela med mig av det...
Hujedamig 😱 Vad har jag gjort...??

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela