AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

God? morgon....

Publicerad 2018-05-09 05:14:45 i Allmänt,

Klockan 4:38 vaknade jag av smärtan från helvetet! Den tar andan ur mig! Hur jag än vrider och vänder på mig så har jag ont. Blir galen snart.
Är dock glad att jag fick flera timmars god sömn. Det har jag säkert nytta av idag.
Viljan att göra mycket finns. Men orken och smärtan hindrar mig. Det är frustrerande. Mitt mål är att beta av min inbyggda lista så metodiskt som möjligt. Sen ta mitt pick och pack och dra till stugan! Och försöka stanna där så länge som möjligt. Nästa vecka har jag två tider att passa. Jag ska (tack o lov!) till kirurgen och titta till min nya slang. Den gör ju faktiskt också så att jag har lite ont kring hålet i magen. Och det rinner ju äckelpäckel ur det...
Dessutom ska jag återigen röntga lungorna. Säga vad man vill men de vill verkligen hålla kolla på dem och min andra sjukdom; LAM.
När jag gjort det där vill jag verkligen flytta till stugan!
Kanske åker vi ner över helgen. Men då får jag minsann följa med hem igen. Vilket alltid känns tungt😉 När jag väl är där så vill jag inte hem!
Nej nu börjar nog tabletterna att verka. Ska försöka lägga mig till rätta och kanske sova en stund till,

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela