AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Varför??!

Publicerad 2018-03-24 12:49:30 i Allmänt,

Jag hade bestämt mig! Idag ska jag vara pigg! Jag ska inte ligga och dra mig (har börjat fundera på att jag är hängig för att jag tar det för lugnt på morgnarna?!)
Så när jag fått i mig halva påsen vid 8-tiden gick jag upp. Jag fixade och donade,såna där vanliga morgonbestyr. Sen åt Lars frukost i soffan så då kopplade jag mig till pumpen och höll honom sällskap.
Han hade lite att greja med så han åkte iväg. Jag låg kvar en liten stund. Men så fick jag ett litet ryck!! Gjorde lite olika saker,mest plock och torkande... 
Men nu!! Är helt slut!! Mitt huvud håller på att sprängas!!💣
Varför blir jag aldrig fri ifrån den här efterhängsna känslan av att vara sjuk?? Hängig,matt,trött...
Tänk om jag inte piggnar till innan vi ska åka till Spanien?! Om 2,5 vecka.....
Jag orkar faktiskt inte med att vara såhär hängig och matt!! Det tar på mitt humör!! 
Och jag är ganska säker på att det är rester av influensaförkylningen som påverkar mig såhär!! 
Jag ryckte ju upp mig en stund innan. Gick ner i källaren för att greja lite. Men blev väldigt trött där...så jag gick in i Almas rum och la mig på hennes säng. Tänkte inte på att den är lägre än min...att hennes golv är halt... oooops😱 Det tog en stund att komma upp... Men till slut så👍🏼 Dock med den följden att den nytta jag skulle ha av att ha vilat lite var förbrukad! Typiskt!!
Jag gjorde det jag kände att jag behövde göra därnere. Sen gick jag upp. La mig i soffan lite... och här ligger jag. Trött och hängig med en explosiv huvudvärk och ett lätt illamående...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela