AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Trött på skiten!

Publicerad 2018-03-05 22:01:44 i Allmänt,

Ingenting har blivit bättre under dagen. Jag har mått dåligt. Hela tiden. Men tvingade mig själv att gå ner till slut. Det blev lite långtråkigt här i min ensamhet. Så jag och Lars har parkerat i varsin ände av soffan och glott på tv. Inget som var särskilt intressant direkt men det var ju ljud och rörliga bilder. Det hände nåt! tjoho...
Ikväll har jag haft riktigt ont av mitt saliv gojsat ihop sig till stora klumpar av bubblor liksom. Ja som när man haft för mycket diskmedel i diskvattnet,bubblorna hotar att lyfta hela taket. Så känns det i min munhåla...
Min hals den svider allt mer och blir mer och mer öm hela tiden. Jag försökte dricka lite te innan och det är ju skönt just när man dricker men inget mer. Då är det nog bättre med iskallt vatten. 
Men så är det ju detta med vattnet...
Jag förstår inte varför jag blir så illamående när jag druckit. Det är nästan så att jag får stoppa det med händerna när illamåendet kryper uppför svalget. Om jag tar båda händerna och trycker till mot strupen så brukar det lugna sig.
Jag gillar inte att må sådär tjyvens så ofta. Känns inte ok...
Och så är det bihålorna då!!
Och halsen...
Allt jag önskar nu är att jag ska få sova gott sju kvart i timmen och vakna utan krämpor!
Är innerligt trött på att må tjyvtjockt i stort sett hela tiden...
En del saker tillhör ju IBM och div andra diagnoser. De får jag väl helt enkelt gilla bara. Men det här med förkylningen (influensan?) är ju nånting som kommer att gå över. Ju tidigare desto bättre.
Tills dess får jag väl bara stå ut. Och på vilket sätt gör man det bäst?????
Jo man sover!!
Så nu ska jag släcka,blunda mina svidande ögon och bara glida in i sömnen. Längtar..😴

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela