AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Sjuk sjuk sjuk sjuk☹️

Publicerad 2018-03-06 09:03:41 i Allmänt,

Jag förstår inte hur man kan må såhär dåligt och ändå leva liksom... Jag känner mig så fruktansvärt sjuk. Jag orkar inte. Jag ligger bara i min säng och gör ingenting. Ska försöka orka teckna nåt sen.
Och stackars Lars som är lika sjuk får vara min sjuksköterska. Han fixar och donar,hämtar saker och servar mig. Det är han som sköter min medicinering. Jag har ju fått några tabletter som tydligen ska vara bra mot lunginflammation. Jag har inte ens orkat googla dem... Men de där tabletterna ska krossas och blandas i vatten. Sen ska de sprutas in genom slangen. Detta sköter han åt mig. Jag är lyckligt lottad som har honom vid min sida❤️
Han tog även med sig en ny flaska med bubbelvatten åt mig. Jag känner att jag måste dricka för halsens skull. Men jag mår alltså lite illa utav det. Det är ofattbart. 
Jag får allt mer ont i halsen. Men kan ju inte äta halstabletter. Har kommit fram till att kallt vatten lindrar det värsta för en stund. Jag tar bara nån mun,kör runt det lite inne i munhålan innan jag sväljer det sakta. Det gör så gott mot insidan av mun och svalg,river lite och är kallt mot de varma "väggarna".
Och strax därpå kommer illamåendet.
Märkligt....
Jag kan meddela att det har blivit lite lättare att andas. Det är inte alls lika illa nu som det var i fredags och lördags. Även om det fortfarande känns ansträngande att t.ex ta ett djupt andetag. Jag har inte krafter till det.
Nu önskar jag bara att alla andra sjukdomsbesvär ska lätta lite också. 
Hoppas ni har förståelse för att det blir lite dåligt med illustrationer för tillfället. Dels orkar jag inte men samtidigt; vad ska jag rita?! Att jag ligger i sängen och mår dåligt..? Den bilden har jag ju redan ritat mer än en gång😉

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela