AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Orkar inte!

Publicerad 2018-03-03 06:49:58 i Allmänt,

Jag ber om ursäkt,men jag måste klaga. Jag måste beklaga mig. Jag måste få all skit ur mig för jag står inte ut. Men den som inte vill veta kan ju sluta läsa nu.
Min säng är ju fantastiskt skön. Och nu när jag är såhär rosslig i bröstet och hostar mycket så är det ju betydligt bättre att höja upp huvudändan lite. OM det inte vore för min knapp i magen! För så fort jag viker ihop magen lite så skaver knappen i hålet. Det svider och är ömt. Det gör jätteont faktiskt. Och så rinner det blod...
Då sänker jag ner huvudändan igen och då känns det bättre kring knappen men rosslet i bröstet och halsen blir värre.
Jag hostar,men har inte kraft nog till att orka hosta ordentligt. Det blir lite halvdant sådär... Och det känns lite som att slem och äckelpäckel följer med mina andningar in i lungorna. Jag känner mig andfådd och blir jättetrött. 
Jag har ansträngt mig så mycket så min hals känns sårig och jag har liksom träningsvärk kring midjan.
Jag hade 38,8 när jag vaknade vid halv sex. Lars hade 38,2. Han hade knappt sovit. 
Det här är verkligen tråkigt.
När man har LAM så rekomenderar de en att vaccinera sig mot influensan. Men jag är allergisk mot ägg så jag får inte göra det...
Men det kanske inte är influensa vi har. Jag är skitdålig på sjukdomar,symtom och sånt. Jag konstaterar bara faktum när jag är där liksom. Varken läser eller lyssnar på när nån berättar om sjukdomar. Tycker det är oerhört ointressant!
Ganska ironiskt då att jag bloggar om att vara sjuk!!
Känner mig egoistisk! "Jag skiter i alla andras mående men varsågod; läs om hur jag mår här!"
Den här hostan gör mig galen! Och jag får ju inte äta hostmedicin heller för de bedövar ju liksom svalget och det är väl inte så lyckat när jag knappt kan svälja...
Det är åtminstone vad en läkare sa till mig sist jag var sjuk... Men borde det inte finnas nånting som funkar även på en sån som mig???!
Jag är ju inte den enda i världshistorien som har de här problemen!!
Usch,det gäller bara att försöka stå ut tills detta vänder... jag tror tyvärr inte att jag nått botten än...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela