AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Mår inte alls bra.

Publicerad 2018-03-01 22:34:30 i Allmänt,

Det blir bara värre. Jag mår dåligt. Känner mig febrig,jag fryser så jag skakar emellanåt. Huvudvärken är grym.
Men faktum är att slemmet i halsen inte är nåt större bekymmer (yes!! nåt positivt!!) Nej slemmet och det rossliga sitter längre ner. Mitt i bröstet. Det gör ont att hosta och jag orkar inte heller...
Dessvärre kunde jag inte åka hem idag. Lars mår likadant som jag men har varit tvungen att vara på jobbet av flera orsaker. När han väl kunde gå hem så åkte han raka vägen hem och la sig. Inte roligt...
Så nu vet jag inte hur och när jag ska komma hem... Ska jag vara helt ärlig så har jag lite hemlängtan. Dels är det jobbigt att vara helt ensam när jag mår såhär. Jag känner mig otrygg. Men så är det så att min son Marcus varit bortrest och kom hem i veckan. Jag längtar sååå efter honom och vill höra ALLT han har att berätta!! Och så kommer Alma hem i helgen! Och henne vill jag också träffa!! Visserligen ska hon träffa sina tjejkompisar men en liten stund med sin mamma borde hon väl hinna med. 
Fast å andra sidan,om jag är sjuk så är det kanske inte så bra att jag träffar dem. De vill nog inte bli smittade. Och jag har ju svårt att låta bli att krama dem...😊
Vi får väl se hur det blir med allt. Just nu är det viktigaste att jag får sova och förhoppningsvis piggna till lite.
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela