AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Ingen fest för mig...

Publicerad 2018-03-10 23:08:00 i Allmänt,

Den där roliga festen jag sett fram emot blev jag tvungen att avstå ifrån. Det känns ledsamt... Jag har sett bilder och de verkar ha det så kul! Våra ungdomar,som hängt ihop sen mellanstadiet (eller började de redan i lågstadiet...?) har blivit vuxna (22,23,24...) och spridit ut sig i vårt avlånga land. Men ikväll fick de äntligen chansen att umgås igen. Fantastiskt!!
Men jag fick ändå uppleva det bästa. En av dem som flyttat härifrån var som en del av vår familj under många år. Nu har vi inte träffats på många år och jag har grubblat så hur det har gått för "x". När "x" fick veta att jag inte skulle komma ikväll kom "x" hit istället så att vi fick ses och kramas💞 Prata lite. Och kramas. Jag kände mig helt överväldigad! Det var fantastiskt! Detta lever jag på länge!!❤️
Utöver att göra mig i ordning för detta möte så har jag inte gjort många knop idag!
Men jag måste bara visa hur det blir när man är för sjuk för att sköta sig. Jag har inte orkat duscha så mycket,tog en raggardusch häromdan men tvättade aldrig håret. När jag nu varit såhär hängig så har jag ju mest legat mot kudden i sängen eller mot kuddarna i soffan. Men jag har inte orkat kamma igenom håret....
Här är resultatet:

(null)

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vet inte om det liknar ett fågelbo eller Lars Wilks’ Nemesis!!😂
Men med mycket balsam och spolande vatten så löste jag upp trasslet till slut!! 
Och kammade det👍🏼
Kvällen har jag tillbringat i soffan. Ensam. Lars stack ner till stugan ikväll. Han måste vara där imorgon och har gått runt och velat fram o tillbaka hela dan: åka idag eller imorgon????!
Jag övertalade honom att åka ikväll! Bättre att vakna där imorgon. Göra vad han ska och sen åka hem igen. Det tycker jag verkar smartast. 
Men inte heller denna lördag valde jag att titta på Melodifestivalen. Orkar inte med skiten!! I år har jag inte sett många minuter av "mellon"!! Det är nog första gången jag frivilligt valt bort att titta sen jag var tonåring och var ute och festade istället. Sen jag fått barn så har vi tittat,det känns ju oftast som att det är för barnen det där ändå. Men våra barn tröttnade för många många år sen!! Jag och Lars hängde i och kollade tills bara ett par år sen. Vet inte varför egentligen. Tradition. Det är sånt "alla" kollar på och som man sen snackar om i lunchrummet på jobbet.... Men nu har jag ju inget naturligt sätt att träffa andra människor för att snacka lite strunt hursomhelst. Då behöver jag inte kolla👍🏼
Skönt!!
Nej jag kollade på en show med Anders Jansson istället. Jag är ju löjligt förtjust i både honom och Johan Wester! Särskilt de båda tillsammans i Hipp hipp! 
Men nu har jag lagt mig och det är så skönt! Jag älskar min säng!!
Godnatt😴

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela