AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Illustration nr 2 23/3

Publicerad 2018-03-23 19:17:06 i Allmänt,

Jag har förstått att det verkar lite konstigt och kanske t.o.m provocerande när jag skojar och driver med mig själv och mina vardagsproblem. Man "får" nog inte skoja om allt...
Men så länge jag driver med mig själv utan att lämna ut nån annan så tycker jag inte att det borde vara så stötande... Och helt ärligt så måste jag skoja bort en del för att själv orka med. 
Om jag försöker att se det komiska i mina tillkortakommanden och skojar lite om dem så känns det lättare att leva med IBM...  Jag orkar inte vara allvarlig och negativ hela tiden!
Det här är MITT sätt att orka!!

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela