AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Drygt...segt....tråkigt...

Publicerad 2018-03-16 23:00:41 i Allmänt,

Äh! Det händer inte ett skit! Jag tar det extremt lugnt. Mår inte så bra. Vilar och slappar och gör ingenting. Det är skittråkigt! 
Har legat i soffan i stort sett hela kvällen. Lagade lite mat till Lars,nåt snabbt och enkelt. Sen har det varit ryggläge! Med sondmatning. Halvdana tv-program och lite småtråkigt... Ja helt enkelt drygt,segt och tråkigt. Precis som den här eländiga förkylningen/influensan!
Lars mår inte heller bra än. Men för honom är halsen värst,han har jätteont i halsen med svid och irritation. Han äter halstabletter och dricker te med honung. För mig är det värsta att vara såhär hängig och orkeslös. Och mina rossliga mornar!! Det är fruktansvärt hemskt när rosslet och slemmet boar ihop sig i min strupe så jag knappt får luft. Ikväll har jag satt dit ytterligare ett plåster. Jag tog inte bort det gamla plåstret först. Jag satte bara dit ett nytt bakom det andra örat. Det kan väl inte göra nåt ifall jag har dubbla plåster ett tag. Ett plåster ska hjälpa i 72 timmar. Jag vet inte riktigt när jag satte dit mitt förra,men om jag har kvar det gamla och ett nytt nu i nåt dygn kan väl inte göra så mycket?! Jag hoppas att jag slipper få det sådär jobbigt imorgonbitti nu.
Men nu ska jag släcka,sätta igång min bok och förhoppningsvis somna ifrån den.
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela