AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Äntligen!!

Publicerad 2018-03-13 22:33:36 i Allmänt,

Jag ser ljuset!! Den värsta tiden är över!! Jag är inte frisk men jag mår åtminstone bättre nu än jag gjort på några veckor!! Det känns fantastiskt!!
Det här är nog en av de allra värsta perioderna i mitt liv! Jag har varit jättesjuk några gånger i mitt liv men aldrig under så lång tid tror jag... möjligtvis när jag hade mässlingen när jag var 11 år... 
När jag hade ätit i morse så gick jag upp och gjorde mig i ordning lite lätt. Inget smink och sånt-bara på med riktiga kläder och så drog jag en borste genom håret. Sen åkte jag till Ica! Det var äcklig snö och slask och sånt skit så det var inget roligt alls!! Men jag tvingade mig att genomlida det. Handlade det där viktigaste och lite till. Det gick ganska snabbt. Sen hem igen!! In med kassarna och packade upp! Sen placerade jag mig i soffan igen!! Helt slut kopplade jag mig till pumpen och så låg jag där länge länge...jag var helt utslagen i några timmar!!
Men framåt eftermiddagen så försökte jag skärpa till mig igen. Jag tog mig ut till köket där jag satte igång att laga lite mat,rensa lite i skåpen och få lite ordning igen. Och när jag var klar med det så sa kroppen ifrån igen. Jag återgick till soffan där jag sen har legat resten av kvällen.
Trots allt känns det rätt ok ikväll. Jag känner att det vänt nu. Jag tror,och hoppas,att det värsta är över och nu går jag mot bättre tider,ljusare tider. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela