AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Ännu en dag i sängen.

Publicerad 2018-03-07 16:54:28 i Allmänt,

Klockan är kvart i fem och jag ligger kvar i sängen. Jag förstår inte hur jag ska orka gå upp. Huvudet dunkar,jag är så hostig och rosslig,halsen svider och jag är så trött så trött... Egentligen så behöver jag väl inte gå upp ens. Vem har sagt att det inte är ok att ligga kvar i sängen resten av dan..? Det är väl mer känslan av att det är "fel" att ligga i sängen en hel dag.
Och faktum är att jag mår bättre av att ligga i sängen än att ligga i soffan. Jag tror det beror på att här kan jag lättare hitta en skön ställning tack vare min ställbara säng. Jag kan ligga med hela kroppen tryckt mot sängen samtidigt som jag ändå är lite upphissad i bägge ändarna. I soffan måste jag bygga upp kuddar för att ligga lika bekvämt men det blir ändå inte lika bra.
Det har lossnat i bröstet på mig,jag hostar upp slem hela tiden och det är väl bra tänker jag. Men att hosta är så tungt. Så jobbigt. 
Jag hoppas att detta är början på slutet...
Lars har åkt till jobbet idag. Hoppas det gått bra för honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela