AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Lång,men skön dag.

Publicerad 2018-06-30 23:55:55 i Allmänt,

Jag åkte iväg till bolaget efter att jag sträckt ut och vilat lite. Hittade det goda bubblet,köpte det och åkte hem igen. Efter en stund kom min kära gubbe💖
Vi har haft en lugn och skön dag. Vi har inte gjort några utsvävningar. Vi satt ute i solen em stund innan det var dags för lunch. Den åt vi båda två inne i stugan. Vi gömde oss ifrån hettan under de varmaste timmarna. 
Jag låg i min säng,där jag helst av allt ligger. I den mår jag bättre än nån annanstans. Och här i stugan känns det helt ok att ligga i sängen eftersom den står så nära soffan där i regel mitt ev sällskap oftast befinner sig om den/de är inne. Älskar att här är så litet så man inte kan gömma sig för varandra!!
Efter några timmar var det skönt att gå ut lite igen. Satte mig återigen i en solstol och njöt.
Kvällen har jag tillbringat i min säng igen. Lars har kollat på fotboll och jag har "lyssnat" samtidigt som jag varit kopplad till pumpen och legat och målat med mina färgade blyertspennor. Det är så roligt!! Jag kunde inte sluta! "bara lite till..."
Men vid halv tolv gav jag upp.
Det känns som om det varit en väldigt lång dag igen. Kan inte fatta att det var i morse jag åkte och handlade...och att Lars kom idag... Det känns som att det borde hänt igår. Så lång har dagen varit. 
Jag har ganska ont kring bröstkorgen igen. Vill inte skriva vad jag tänker att det beror på. Men jag är inte längre helt säker på att det enbart är bältrossmärtor...
Usch vad ont jag har.
Lika bra att släcka och försöka sova. Hoppas att smärtan är borta när jag vaknar.
Godnatt. 
P.S....jag glömde bort att dricka det goda bubblet... Men det blir nog gott en annan dag🍾

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela