AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Älskar tRULLsan!!💖

Publicerad 2018-06-30 09:48:44 i Allmänt,

Idag har jag redan varit ute på en långrunda med tRULLsan!
Jag laddade min ryggsäck med sondmat. Körde ner till sopstationen med TRE!!! soppåsar!! (rensat ut i kyl o skafferi efter att vi varit så många här på sistone) Sen kopplade jag mig till pumpen och körde till Ica Maxi. Där pantade jag 5-6 petflaskor och tryckte på välgörenhetsknappen. Sen åkte jag in i affären. Registrerade mig för självscanning och plockade till mig varor som jag la i samma påse som jag hade pantföaskorna i. En sån där med platt botten och som är lätt att ställa på golvet på tRULLsan. Jag behövde inte så mycket idag,mest bubbelvatten och lite smågrejer.
Det funkade hur bra som helst att fixa allt detta utan att resa mig ifrån sätet!! Jag satt ju fastkopplad med min slang till min ryggsäck som hänger där bak på ryggstödet. 
Och sen for jag hem igen!!
Så himla smidigt!! Är så lycklig för min elscooter!! 
Och allt detta gjordes innan halv tio idag!!👍🏼
Nu ligger jag dock på min säng och sträcker ut lite. Jag får lite ont runt bröstkorgen och midjan när jag suttit lite för länge i tRULLsan... funderar på ifall det var därför jag hade såna bältrossmärtor...? De har ju lugnat sig betydligt de senaste dagarna...och jag har inte kört tRULLsan så mycket...
Äh! Ska inte fundera så mycket!
Det är som det är! Och om jag gör saker och ting LAGOM mycket så blir det rätt bra😊
Nu ska jag ta bilen till bolaget och köpa det där onödigt goda bubblet som vi fick av en av våra midsommargäster!!🍾 Ett rosa bubbel som hette "Louis Bouillot"👌🏼Superbt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela