AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Söndagkväll

Publicerad 2018-07-08 22:53:43 i Allmänt,

Ikväll har jag varit ensam. Lars har åkt hem,han måste jobba några dagar till trots att de egentligen går på semester nu. Alma jobbar.
Men innan Lars åkte fick han göra lite nytta. Jag har ju inhandlat två vägghyllor som jag ville ha upp. Allt för att skapa ordning och reda👍🏼 Dem fick han äran att skruva upp. Och jag är så nöjd och så tacksam😊 Tack Lars💞du är bäst!
I övrigt har jag tagit det oförskämt lugnt. Det har egentligen inte hänt nånting. Jag har inte ens varit ute... Borde väl suttit i solen en stund men jag kände inte för det. 
Nej som sagt,inget särskilt har hänt. Jag har inget IBM-relaterat att förtälja...
Mer än att jag ber er skänka mig en tanke imorgon vid tretiden. Då ska jag förhoppningsvis äntligen få min knapp!!
Men jag vågar inte hoppas för mycket!
Har blivit besviken förr...
Min svärmor har lovat köra mig fram och tillbaka till Värnamo. Jag är så tacksam💖
Samtidigt som det känns oerhört jobbigt att ta emot den hjälpen. Jag skäms över att min 27 år äldre svärmor ska behöva ge sig iväg och köra bil så långt. Det känns inte rätt...
Men hon vill verkligen hjälpa mig och jag måste nog svälja min stolthet och bara låta det hända. Det underlättar ju enormt mycket för mig (och för Lars) att jag slipper ta tåget och sen för Lars att åka ifrån jobbet och hämta mig,skjutsa mig,vänta på mig...nu när han har det så vansinnigt stressigt på jobbet. Nej,det här blir jättebra!! Det är bara att svälja stoltheten,som sagt!,och gilla läget!
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela