AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Illustration 24/7

Publicerad 2018-07-24 12:36:54 i Allmänt,

Jag får allt svårare att komma upp ifrån t.ex soffan. Jag bär mig klumpigt åt,får inte med mig min otympliga kropp. Jag brukar få snurra runt och liksom kräla mig upp ur soffan. Lars brukar fråga vad jag egentligen håller på med...och  så undrar han ifall han ska hjälpa mig. Men mitt svar blir blankt: "Nej!!"

(null)

Har jag sagt att jag är en tjurkärring förut???!
Men det brukar gå till slut!! Och då känner jag mig löjligt stolt💪🏼

Kommentarer

Postat av: Lars

Publicerad 2018-07-24 15:53:53

Höj soffan 10 cm!

Svar: Ja det är ju ett alternativ. Men det är en stor hörnsoffa med många ben... Dessutom är det nästan värst att ta mig ifrån halvliggande upp till sittande innan jag ska ta mig ur soffan...
Ursula Rollbert

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela