AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Gott och blandat

Publicerad 2018-07-17 00:15:47 i Allmänt,

Dagen har varit bra. Omväxlande. Aktiv. 
Jag började dagen med att släpa fram mina målargrejer. Det är ju det tråkiga med målandet; att allt ska packas fram och upp,det ska förberedas och ställas i ordning. Och lagom när allt är på plats så blir jag trött. Och hungrig. Då måste jag viläta nån timme innan jag äntligen kan börja måla.
Jag ställde mig först på altandäcket. Men när solen kom dit blev det alldeles för varmt. Jag fick flytta både mig och alla grejer till baksidan. Där stod jag sen i bikini och målade. Det var varmt där också men solen låg bara på på mitt huvud så jag fick hämta en hatt.

(null)

Kortet tog min svägerska när hon fick syn på mig ifrån deras stuga bredvid vår. Hon tyckte det såg härligt ut.
Och det var det också. Älskar ju att måla!
Men!
Varför måste det alltid finnas ett "men"??!!
Kroppen orkar inte... Armarna orkar jag inte hålla uppe så länge. Ryggen värker när jag står för länge. 
Och jag är egentligen helt värdelös på att måla!!
Jag får nog lägga ner allt vad målande,ritande och skapande heter!! Jag klarar inte av det!
Det gör mig både ledsen och arg. Men kanske mest besviken.
Jag plockade ihop grejerna igen. Skiter i det nu.
Nu till nånting roligare!
Ebba kom ner idag! Tjoho!
Hon slutade jobbet klockan tre och sen åkte hon ifrån Göteborg och hit. Tråkigt nog så började Alma att jobba klockan fem så de hann inte ses. Men jag,Ebba och Lars gick bort till Almas jobb och åt ikväll. Ja det betyder ju att jag körde tRULLsan dit och Ebba och Lars gick. Jag hängde min speciella ryggsäck bak på ryggstödet och kopplade mig till pumpen och vips! så hade jag matsäck med mig! Det är förbaskat smidigt!! 
De senaste dagarna har jag haft besvär av allergi. Som barn var jag väldigt allergisk mot gräs och lövträd. Gräset,höet,var värst. I år är ju gräsmattorna nedbrända av sol och värme så det som är kvar är typ hö... Jag tror att det är det som får mina ögon att klia,svida och vara väldigt irriterade. Jag har ögondroppar som hjälper en liten stund. Tar dem ofta...
Lite regn behövs. Men usch vad tråkigt det är med regn... Jag står nog hellre ut med lite kli i ögonen.
Nu måste jag sova!
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela