AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Godmorgon!

Publicerad 2018-07-23 07:07:55 i Allmänt,

Sådärja! Nu har jag förhoppningsvis vilat ikapp mig! Jag somnade väldigt snabbt igårkväll och har inget minne av att jag hörde Lars komma in... Måste varit totalt utschasad!!
Men det är väl inte så konstigt kanske.
Måste bara berätta om hur mysigt Ebba gjort det för vår skull i sin lägenhet. Vi hade ju tänkt på hotell men det är inte lätt att hitta rum i Göteborg mitt i sommaren. Det har vi erfarenhet av sen många år tillbaka. Hon kunde ordnat Ett rum till oss på hennes jobb,Upper House längst upp i Gothia Towers. Men det kändes onödigt att bo så fint när vi bara skulle sova där i några timmar. Vi tar oss en sån lyxig hotellnatt när vi kan njuta av rummet en annan gång.
Istället hade hon pysslat och fixat i sin lägenhet så att vi fick värsta hotellkänslan av att bo där. Det var så mysigt och härligt.
När vi vaknat smsade vi till henne och Palmi så kom de till oss så fort de kunde (de hade sovit hemma hos honom).
Eftersom de båda är kockar så fixade de värsta hotellfrukosten åt oss!! Där fanns massa godsaker och allt la de upp snyggt och gjorde det så otroligt fint och mysigt för oss. Sen packade vi ihop oss ute på hennes balkong och åt värsta Lyxfrukosten!!
Ja inte jag då... Jag fick nöja mig med sondmat👍🏼 Det är vid såna här tillfällen det svider som mest att inte kunna äta...

(null)

Men men...det var trevligt att se på när de andra njöt av frukosten...
Vi satt därute på balkongen länge och hade det jättemysigt och trevligt! Det var så härligt att få umgås med våra döttrar och deras pojkvänner. En underbar start på dagen.
Men sen var det dags att packa ihop. Åka tillbaka till stugan. Och Filip den stackaren skulle åka hem till Jönköping lite senare... Han har ingen semester.
Därefter gjorde jag inte många knop!!
Är inte så säker på att jag är pigg idag heller men jag får nog ta ännu en lugn dag så ska jag nog återhämta mig sen.
Och vad gör det??
Jag har inget viktigare än att vila för mig😉
Jag avslutar med lite bilder från vår underbara helg!

(null)
En ovanligt fin och fräsch handikappstoalett på Upper House👌🏼
(null)
Med denna utsikten satt vi ute på balkongen på Upper House och drack gott bubbel🥂
(null)
Här fick jag sitta och kolla på Guns n Roses. Döttrarna var väldigt besvikna att vi inte fick vara tillsammans hela familjen så den underbara personalen på Got Event ordnade att hela familjen fick sitta på stolar bakom oss i rullstol. Fantastiska människor med hjärtat på rätta stället❤️ (null)
Arenan börjar fyllas på. Här ser man hur bra platser vi fick!! Vi skulle ju egentligen befunnit oss där nere på planen...
(null)
Här är jag och Axl Rose på samma bild👌🏼wow!
(null)
Slash
(null)
Axl
(null)
Guns n Roses🌹
(null)
En magisk sommarkväll med musik som fyllde en med värme,nostalgi och lycka!
Med såna här helger tillsammans med några av mina allra käraste blir livet lite bättre. Och plötsligt är det helt ok attlevamedibm😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela