AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

En bra dag!

Publicerad 2018-07-15 00:13:51 i Allmänt,

Jag lägger mig trött men nöjd med dagen. Vi har haft det mysigt. Vädret har varit lite svalare och lite mer molnigt än på sistone. Vi åkte ut och åkte en runda. Gjorde några ärenden. I eftermiddags vilade jag. Utan att varken rita eller mobilsurfa. Jag bara vilade helt enkelt. Dock frös jag... Det var längesen sist. Och jag lovar; jag tröttnade snabbt på att frysa!! 
Ikväll gick vi (jag åkte med tRULLsan) bort till restaurangen där Alma jobbade. Där mötte vi upp några goda vänner som vi hade stämt träff med. Vi satte oss vid ett bord och de andra beställde in mat. Jag hade matsäck med mig! Dvs min mat i en ryggsäck! Hihi vad kul va??! Däremot beställde jag en öl! Det händer inte så ofta men jag var inte sugen på vin och definitivt inte på nån söt läsk. Vatten dricker jag ju hela tiden... Så öl blev det. Det var ganska gott faktiskt. Men mättande! 
När de andra ätit klart gick vi till minigolfbanan som tillhör restaurangen. De andra spelade och jag åkte runt med tRULLsan och förde protokoll. Det var jätteroligt!! Vi hade verkligen kul. 
Det blev en riktigt lyckad kväll!!
Den enda nackdelen var att jag frös så hemskt. Jag är fortfarande iskall på låren och rumpan. 
Som sagt; man kan gnälla när det blir lite för varmt men fy sjutton vad man tröttnar på både regn och kyla snabbt!! Några timmar utan strålande sol och värme så är man tji åt det!!
Man vänjer sig fort!
Vi har verkligen en fantastisk sommar☀️
Och denna dagen har varit mysig.
Det är ju för väl att det kommer såna här dagar lite då och då! Annars hade man knappt stått ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela